Wednesday, October 31, 2007

When someone offers you something then takes it back before he gives it to you, your life should be the same as before the offer is being made.

But it is amazing how people's mood can be dramatically changed after the offer is taken back. Between after the offer is offered and before the offer is taken back, people start planning what they can do with the offer, dreaming about it, changing other plans to suit the new offer, talking to friends extensively about it, looking forward to it.

Then the offer varnished.

.

.

People's mood's changed..

Amazing..

Just had this random thought of organising a camp called the Unusual. The concept is that when people enter this camp we will ask them to assume another personality other than their own. It can be a personality that they always wanted, or a personality that they are curious to try on. Then these people will live with each other and go through activities for let's say 5 days. And let them see how things are like in a different personality.

Anyone think that this is interesting and want to join in the effort?

Labels:

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

默默地欣赏着悲情的人,去无法给于安慰。只能送上一首小小悲情的歌,让她自我安慰。

是 病了也可當度假
未看的雪陪我在家
班機忽然被延遲
可觀看落霞

就算刺傷也未怕
滿手鮮紅當摘花
即使失眠極難挨
仍可冥想一下

1:21 PM  
Blogger chun said...

kinda. mind telling me wat's the event coming up? oh,, is it the aisec's conference u told me the other day?

1:45 PM  
Blogger w a n x i n said...

Yep. Singapore National Leadership Development Seminar from 13th - 16th December. Non-AIESECers can attend 15th which is Developing Leaders Day. Yep

10:53 AM  
Blogger w a n x i n said...

哇 好有深度的歌。喜欢。

班机忽然被延迟
可观看落霞。

即使失眠极难挨
仍可冥想一下

有意思。很有关联。谢了。

欣赏悲情,所以不屑安慰自己遣走悲情。是个喜欢深陷悲情的人。

10:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

总觉得你我的想发有点象. 总是喜欢把自己丢进悲情的世界里, 久久不能自拔. 自己一点也不屑, 反而觉得很享受, 也觉得是理所当然的.

4:10 AM  
Blogger w a n x i n said...

享受悲情,是自虐的人做的。这世上正好有一些这样的人,美化了形容词的词藻。今天听到了一句超美的话,跟你分享。
"The feelings can actually ache in places you didn't know you had inside you"
在 The Holidays 里看到的。有了剧情,这句子更感人。要看可以找我拿。:)

5:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

我一向以来都知道自己有自虐的倾向. 不以为然. 当自己越感到悲伤, 就越想看一些背情电影或听一些悲伤的歌, 从中寻找更多的悲情, 让自己更悲伤... 虽然很悲, 可是我喜欢.

11:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

自虐,是不是自我安慰的一种啊?

2:30 AM  
Blogger w a n x i n said...

自虐,我想是自我安慰的一种吧。否则你怎么会这样喜欢呢?喜欢,是因为它在某种程度上reward了你吧?不知道..

开始自我检讨为什么喜欢陷于悲情,发现其实是不由自主的。仿佛没有陷到谷底,就很难重新爬起。就好像游泳一样,动到底后再弹起来,比在水中挣扎容易多吧。

不由自主地在向你到底是谁。哈哈。好像不知道你是谁就很难回应酱。为什么我的回应一定要根据对象呢?

这是自我反问,你不必回答。:)

5:52 AM  

Post a Comment

<< Home

Live
~ wan xin
* a feel
* a soul
* a mind
* an emotion
* an inspiration

+ 13071986
+ ENFP
+ Blue
+ Cancer
+ Buddhist
+ Malaysian
+ Psychology NTU
+ AIESECer
+ Hwa Chong 04S73
+ SCGS
+ MES
+ Choong Hua

我的語言
- 土生土長的華人
- 學校教了我英文和馬來文
- 環境教了我福建話
- 電視劇教了我廣東話
- 大學和喀麥隆教了我法語
- 在一個早上接觸了手語
- 最後一學期一口氣學了日語和西班牙語

Ticking

My whenabouts at my whereabout

Rustle

~Leave me your contact method~

Footsteps

Free Web Counter
Counters