Thursday, October 27, 2011

虽然说我在新加坡住了好多年,但原来还有事情是我没体验过的,也发现自己原来不会做的。


比如说,在租屋晒衣。



在租屋晒衣真的是新加坡人独有的一门艺术,考验的是技巧、力道。


长长的竹竿一支,在把它打横放时要小心不要撞到窄窄厨房里的瓶瓶碗碗。


挂衣服的时候要考虑到竹竿始尾要留多少位子来架在架子上。


挂完衣服后,要考验臂力把长长的竹竿抬起来,移驾到窗外的架子上。


嗯...下面的路人会不会看到我的隐私衣物呢?


我还在猜想我的衣服会不会那天掉下去。


2 Comments:

Anonymous aya said...

same here!! omg, it's really a test of strength n skill!! i feel so clumsy whenever i hang my clothes to dry.. :/ respect the mamas and aunties in sg now!!

9:32 AM  
Blogger african dreams said...

Lolz yaya, hear my new story about hanging clothes! Dropped my bedsheets twice in two days! And had to embarrassingly knock neighbour's doors downstairs to claim it back!

4:45 PM  

Post a Comment

<< Home

Live
~ wan xin
* a feel
* a soul
* a mind
* an emotion
* an inspiration

+ 13071986
+ ENFP
+ Blue
+ Cancer
+ Buddhist
+ Malaysian
+ Psychology NTU
+ AIESECer
+ Hwa Chong 04S73
+ SCGS
+ MES
+ Choong Hua

我的語言
- 土生土長的華人
- 學校教了我英文和馬來文
- 環境教了我福建話
- 電視劇教了我廣東話
- 大學和喀麥隆教了我法語
- 在一個早上接觸了手語
- 最後一學期一口氣學了日語和西班牙語

Ticking

My whenabouts at my whereabout

Rustle

~Leave me your contact method~

Footsteps

Free Web Counter
Counters